EA ontkent te zeggen dat ‘Halo Infinite’ ‘Battlefield 2042’ er slechter uit liet zien

EA heeft een verklaring vrijgegeven waarin wordt beweerd dat rapporten van de studio die gedeeltelijk de schuld geven van problemen met “de discussie en de context niet nauwkeurig vastleggen”.

Eerder deze week werd gemeld dat Laura Miele, de chief studios officer van EA, tijdens een interne vergadering in de stijl van een stadhuis, gedeeltelijk de schuld kreeg van het feit dat ze “opgepoetst” was en daardoor de kwaliteitsproblemen meer opviel.

In een verklaring van EA Communications VP John Reseburg heeft nu echter gezegd dat “deze verhalen de discussie en de context niet nauwkeurig weergeven, wat een diepgaand en zeer bescheiden intern gesprek was over de recente lancering.”

“Het ging om belangrijke lessen en acties die we ondernemen, niet om externe factoren de schuld te geven”, voegde Reserburg toe.

Tom Henderson – die voor het eerst berichtte over de beweringen van Miele – heeft nu echter gedeeld wat lijkt op de volledige opmerkingen van Miele binnen de context.

“De dagelijkse retentie van spelers [at launch] zag er sterk uit door het weekend. Maar toen begon het te draaien. De volgende maandag deden ze een verrassende release van hun multiplayer-modus. Het was een klein deel van het spel, maar het was erg gepolijst en het was geen gunstige vergelijking met onze ervaring, gezien enkele van de bugs en problemen die we hadden”, zei Miele naar verluidt.

Volgens Henderson zijn deze opmerkingen gemaakt tijdens een interne bijeenkomst die tot doel had na te gaan wat er mis ging voor . Volgens fans waren enkele van de problemen met de lancering technische tegenslagen en problemen met het ontwerp van de kaart.

Eerder deze maand (8 februari) zei voormalig en Battlefield Bad Company 2-hoofdregisseur David Goldfarb dat hij “verbaasd” was dat er zoveel “misstappen” waren met Battlefield 2042.

Over de schutter vroeg Goldfarb: “was daar niemand die de kwaliteit onder controle had? Wie dacht dat deze ervaring de . eerde? [] sandbox-ervaring en nam het verder?”

In ander gamingnieuws, de volgende live-brief zal binnenkort worden uitgezonden en zal informatie bevatten over de komende tien jaar van ontwikkeling van de MMO – hier is hoe je het kunt bekijken.

0 Shares:
You May Also Like