$ 20 miljard omzet voor loot boxes verwacht tegen 2025

De opname van loot boxes in games zal naar verwachting in 2025 ongeveer $ 20 miljard (£ 14,4 miljard) aan inkomsten genereren, volgens een nieuw rapport.

Het rapport, gepubliceerd door Juniper Research en gedetailleerd op , onderzocht de impact die loot boxes hebben op het bestedingspatroon van gamers, waarbij 5 procent van alle gamers de boxen kocht in 2025. Dit is goed voor ongeveer 230 miljoen mensen.

Het merendeel van deze loot boxes zal volgens de prognoses worden gekocht door mensen die in het Verre Oosten en China wonen, met Noord-Amerika op achterstand.

Alleen al in 2020 genereerden de gerandomiseerde dozen een omzet van $ 15 miljard (£ 10,8 miljard), een stijging van nog eens 5 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Desondanks voorspelt het rapport een vertraging van de groei door de jaren heen. Dit komt doordat “consumenten moe worden van loot boxes en wettelijke beperkingen die de markt beperken.”

Vorige maand kondigde Epic Games aan dat er compensatie in de vorm van V-Bucks wordt gegeven aan spelers die loot boxes hebben gekocht. Dit was het resultaat van een class-action rechtszaak die tegen het bedrijf was aangespannen wegens de verkoop van dozen aan minderjarigen.

In een recent interview beweerde EA Sports-president Peter Moore dat hij loot boxes niet als een vorm van gokken ziet, en vergelijkt hij ze met gerammeleerde pakjes ruilkaarten. “Mensen vonden het geweldig. Ik denk aan dat gevoel van onzekerheid en ‘Wat ga je krijgen?’ en dan knal, Ronaldo of Messi zouden uitrollen en dat is iets geweldigs”, zei hij. ‘Je krijgt altijd iets. Het is niet alsof je het hebt geopend en er zijn geen spelers in.”

0 Shares:
You May Also Like